Sunday, July 10

Day 2 (CHC --> Akaroa --> Lake Tekapo) (8 Jun 2011)

**Terpijak jugak di bumi New Zealand


Erm...hari kedua kami kat NZ..Arggggggghhhh..taknak bangun..ngantuk bangat seh...semalam pukul 2.00am baru tido...Tapi disebabkan Mofu dah kejut, aku pun bangun...rupe2nye dah pukul 8.00pagi...Nasib baik aku cootttttiii (a.ka. lampu merah)SYyyyyyy... Amik tuala n terus g mandi...sejukkkkkkkkkk..air lambat panas..tapi bila dah panas, tak leh nak suam plak...jenuh aku dok tiup...hahahaha...kelakarkan???
Dalam 8.30am, aku dah siap n kemas2kan brg2 aku sbb kami bermalam kat Kiwi House semalam je..Lepas ni kami kan bertolak ke Akaroa..Sedapkan nama tempat tu?? tempat dia pun best sgt2...nanti aku citer bab Akaroa tu..lepas siap berkemas, terus aku ke dapur n masak utk bekfes..aku masak nasi goreng... Tasya n geng2 yang lain buat western food (terlus rebus n taruk mayonis then di makan dengan roti)..pastu diorang sapukan nutella pada roti utk bekal perjalanan nanti..Hebatkan kami?? Bab makan tak pernah
terlepas...ha..hahaha...




**Nasi goreng kitorang..Ada bakat tak kami jadi chefff ???


** Sarapan kitorang...Bykkan menu kami..??? hehehe

Lepas makan, kitorang kemas2 kan dapur..Syarat wajib kalo dah guna dapur, mesti la kena kemas kan??? Settle semua, masa yang di tunggu2....cer nkorang teka??? cepat teka....heheheh..ape lagi..aktiviti disukai ramai...AMIK GAMBAR le...hahahaha..Tenggek sane..T
enggek sini..JAnji gambo kami lawa...(Sila jgn muntah ok...)..


**Gambar aku yang chubby2 mok gitu....(ini pun depan kiwi house)

**Nah..kasi segar sikit..(bunga yang aku try snap) a.k.a baru belajar...
Ok...dalam kul 9.30am..Kami bertolak ke Akaroa..Mmg best giler..Tempat yang ku paling suka..dan rasa nak pergi lagi....Sape2 tlg la belanje aku ke sana..hehehehe.. semasa otw kesana, pemandangan dia Subhanallah...mmg cantik sanagt..KAt sane kalo nkorang nak tahu, lembu2 n kambing2 mmg byk...almaklumla....negara pengeluar tenusu..lepas tu kan...(bersemangat aku taip ni)...kambing biri2 n lembu2 tu gemuk2 sgt... Jadi jakun la kami mas etu buat sementara waktu..Padahal kat MAlaysia pun ade je menatang tu..tapi tu la...kat NZ ni menatang2 ni mcm comel hahaha...meh aku tepek sikit gambo deme tu...

**lembu-lembu ni sungguh hebat..bley tahan sejuk tu..(gambar ni aku amik dari jauh)

***Kambing biri2..(ini pun aku amik dari jauh jugak)


Satu lagi habit kami...setiap kali nampak tempat tu menarik, mesti kami berenti utk amik gambar...NZ ni kan tempat dia mmg semua cantik2..Alang2 dah pg kan??? Jgn lepaskan peluang utk snap semua yang indah2 itu..Cer nkorang tgk view nih!!!..Cantik tak???

** tempat ni pun aku suke..cantikkan???


**kitorang..hahahah

**LAgi tempat yang cantik (bagi aku la)
** Jalan raya yang sunyi...

Cantikkan??? Ini baru otw ke Akaroa,,belum lagi sampai...KAmi punye asyik bergambar sampai nan "syu..syu" pun, kami tak lepas peluang amik gambar kat kawasan situ...Jakun ke kami ni??? Ala..kalo nkorang pun aku rase mcm tu jugak kan?? lari....heheheh..Dalam 2 jam cenggitu, kami dah sampai ke Akaroa..perhhhhgg...cantik wei...sebelum tu..tatap dulu wajah2 keriangan kami mase sampai akaroa...hahahah


***Kami

Erk???aku dah tak bley upload gambo...nape erk??? Jeles la tu..hahahah..Anyway byk lagi aku nak upload..tapi ntah la...Bile upload je terus "hang"..Tak dapat la korang tgk gambar kami yang lawa2 nih...Aku citer je la ye...Kitorang sampai ke Akaroa dalam pukul 12.15tgh hari...jalan2 n amik gambar dalam 2 jam gitu lah...Leaps bergambar, kami singgah jap kat i-Center utk tgk2 poskad..Cik Tasya plak minta org kat i-Center utk booking kan hostel kitorang kat Te Anau nanti...KAt situ aku beli 2 poskad..Rege 1 poskad NZ1..Setem plak satu setem NZ1.8...Mahal kan?? ala...sekali-sekala kan??.Poskad tu satu aku pos ke En.Hubby aku..1 Lagi aku pos ke Member2 aku di MOf... Yang kelakarnye, Poskad yg aku hantar ke member2 aku tu sampai pagi hari yang aku balik (16.6.2011).. Poskad untuk suami aku plak, tak sampai2 lagi..2 hari dah aku kat malaysia, baru sampai...heheh...

Dalam pukul 2.30ptg, kami bertolak ke Lake tEKAPO..So, mlm nanti kami akan tido di LAke TEkapo...4 Jam lebih perjalanan...sakit muntut ni tau...hahahaha..dalam pukul 4ptg lebih kurang, benti sekejap utk solat..kami jamak zuhur n asar..bagi yang tak bley semayang, takde keje lain yang dapat buat..bergambo sajorrkkk...Lepas settle semayang, kami gerak utk ke tempat yang di tuju...Dalam pukul 7 mlm baru sampai...cuaca kat situ teramatlah sejuk....gegel sgt2..gerrrrr....sampai je, letak brg kat bilik, n terus pg dapur...Bilik kami dekat dengan semua tempat (dapur, laundry n bilik air)..mmg best...so malam tu aku masak tomyam sayur n di makan dengan bihun di bantu oleh member2 lain..lepas masak, terus masuk bilik n aku ZZZZzzzzohhh..member2 lain terus lepak..tak tahu sampai pukul berapa baru diorang tido..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...