Sunday, March 20

ISniN YaNG AgAK2 CeRIa...BOleHLa...



Pagi nih mcm biasa..Tiap2 hari keje aku akn bangun dalam kul 6.ooam..sejak lepas operate ni, semangat je aku bangun...Takde nak ngantuk2 lagi dah..ye lah...lepas operate nih, tido pun dah tak terganggu lagi..nyenyak je..dengar azan subuh terus bgn...pastu aku ke dapur, kuarkan nugget, panaskan kuah laksa n goreng utk nia bekfes...Aku bungkuskan jugak laksa utk nak bagi Kak Raja n bekal utk mkn kat ofis...En.suami pun bangun awal jugak n prepare bekalan susu , biskut n buat ribena nia utk ke play school..hah...mcm2 bekalan utk anak dara kami sorang nih...

Lepas settle semua tuh, aku ke bilik plak nak iron baju en.suami n tudung utk kitorang pakai hari ni..Ingat nak iron semalam..tapi dah pukul 11.00mlm, mcm malas lak nak iron...Itu yang kena buat pagi nih...Lepas En.suami mandi n solat, turn dia plak kejutkan nia..Hari nih nia tak nangis, sbb maybe mood dia ok kot..mase jaga tu siap kejit2 mata lagi..Pastu buat2 terkejut...aku pun berlakon la terkejut sama....hehehe...pastu ayahnya cakap "Nia..jom mandi"...Laju je bangun bukak seluar, baju n pampers..Hari ni nia kena pakai baju sukan...Mood ceria je nia..ayahnya pakaikan baju semua..pastu takde pakaikan nia stokin n kasut...Masing2 sibuk nak siap..Sbb time nia kene g play school, kitorang kena kuar kul 7.15am...kalo tak mase aku mesti lari...hahahha..tengah2 sibuk tu, nia datang "ayah...ni..." sambil tunjuk kat kaki dia..Rupanya dia pakai stokin sendiri...wah...bagus nia..belajar2 lah pakai sendiri ye...pastu kami puji2 dia n suh pakai lagi sebelah..dia pun pakai..Mula2 bertinggung..pastu asik terduduk la plak...Pastu terus duduk n baru bley pakai..ngan bangge dia tunjuk..mmg pantang dipuji....Pastu aku suh plak pakai kasut sendiri..Pg la dia amik kasut, n cuba pakai sendiri..berjaya jugak..tapi tak pandai nak letakkan tali kasut yg gam tu(aku pun tak tahu ape org panggil benda ni).....ok lah tu...Slow2 ye nia..

So, hari ni turn aku drive utk hantar nia n drey ke play school diorang yang terletak di Dengkil..KAmi mmg buat perjanjian..hari ni guna kete aku..esok guna kete mama drey..n tukar2 sampai la anak dah habis sekolah kat situ..Insyaallah..akn aku kuatkan semangat utk ulang-alik ntar anak aku ke dengkil sampai anak aku habis belajar kat situ....cayyyyyoookkk...Lepas ntar nia n Drey, masa nak balik tu, aku benti kat gerai nasi lemak tepi jalan yang dekat simpang nak masuk presint 20...beli 2 bungkus utk aku n mama drey...lagipun baru kul 8.00am..So, sempat lagi..bukan apa...kami target akan masuk ofis sebelum kul 8.30am..kalo tak nanti, ade je bunyi bising2...Malas nak dengar...hahahaha....Masa kat gerai tu, kitorang nampak mcm sedap je lauk2nye..Tapi tak tahula kan..tak rasa lagi..Kami sampai kat ofis kul 8.25am (masih dalam masa yang kami target) ;) ...Bila sampai kat ofis, terus mengadap nasi lemak tu n minum nescafe 3 in 1...Mmg sedap...tapi pedas sikit...Pastu nasi dia punya la banyakk..Aku yang kuat makan pun tak terhabis...heheheh..Mmg berbaloi-baloi...Wah!!! mcm nak pomot nasi lemak akak tu la plak....kih..kih...

Oklah..nak sambung keje..pastu nak study sikit coz hujung minggu ni aku ada test...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...