Sunday, July 10

day 1-Aku dan New Zealand(Malaysia-ChC, NZ) (7.6.2011)

Assalamualaikum...huhuhuh...dah sebulan aku tak citer kat sini...sejak balik NZ (16.6.2011) langsung aku tak bukak kat sini..Bz la...uwaa..lepas balik je dari NZ, 3 hari lepas tu aku dah start kelas kat uitm...loteh den.....Nk citer pasal NZ pun tak sempat...

erm...ape yer..bile dah lame2 ni mcm dah lupe dah sikit aktiviti aku mase kat Nz tu..Tapi meh le aku citer sikit2 aktiviti aku masa kat new zealand..Yang mane yang aku igt je lah..yang tak igt tu harap di maafkan sajorrrkk yer!! hahah...6/6/2011 bersamaan hari isnin..(sila lempang aku kalo ayat ni poyos sesangat..)hahaha..., dalam pukul 7.30mlm, aku dah gerak dari umah utk ke LCCT.. Sebenarnya keje aku habis pukul 5.30ptg..Tapi bos aku asyik bagi keje je..Siap tunggu kat meja...uwa..aku tak tahan weh...pukul 6ptg dok tunggu lagi kat meja...sebab tu la aku balik pukul 7mlm...Sampai je umah terus packing kotak2 makanan..pastu siap cpt2..Linot asyik call n tanye aku kat mana...

En.suami, mak n nia pun ikut jugak utk hantar aku ke LCCT...dalam keta aku tak byk ckp coz maybe aku sedih kot nak tinggal anak n en.hubby...nasib baik mak nak tlg jagakan nia..kalo tak haru jugak aku...sampai kat LCCT dalam kum 8.15 mlm..masa aku sampai LCCT, member aku baru sorang sampai iaitu Ai n huhsband dia pun datang utk temankan dia...Cik linot (aku igtkan dah sampai sbb asyik call aku..rupe2nye dia sesasat..hahaha), zilla n adik still otw lagi... dalam pukul 9 baru semua sampai.. Kami terus pg utk check in bag...mase nak check in tu, bila turn kami, sistem kat kaunter LCCT slow sgt...tercongok la kami dalam setengah jam depan kaunter tu sambil2 mengontrol ayu..tapi control mcm mane pun ttp tak nampak ayu..sbb ganaz still menguasai kami..kih..kih.. Lepas settle semua, diorang ajak g makan..mc'd santapan kami sebelum berlepas...sblm tu, husband mak n nia dah balik dah..coz diorang pun dah lapar..tapi taknak makan kat luar coz sblm dtg lcct, mak dah masak...aku plak, time nia nak balik, aku ckp kat dia.."nia duk ngan mak tok elok2 tau...jgn nakal2..." nia pun jawab.."ok..ibu je(ibu keje)"..heheh..dia kate aku nak pg keje..padahal??? time tu aku dah nak nangis dah..tapi aku kawal....

Ok sambung balik...lepas kami makan, dalam kul 11.15mlm, kami terus pg ke dewan utk berlepas...Alhamdulillah..passport aku semua kastam check ok...tak lama lepas tu, terus pengumuman utk penerbangan NZ..penerbangan kami pukul 11.45mlm..

Masa naik flight, aku tgk ramai jugak org malaysia pg NZ..ada yang bawak family semua...bestnya kalo aku dapat bwk family aku...cewah....mcm byk duit kan??? Insyaallah...kalo rezeki lebih, kepingin aku nak bawak diorang....Dalam flight, actually, aku dapat tempat duduk tepi tingkat..TaPI zilla nak duduk tepi tingkat, aku ok jek..tarak hal...aku mana2 boleh...asal aku bley ZZZZooooohhhh~~~~hahahah

Penerbangan kami amik masa hampir 11 jam..uwa...tak sampai 2 jam aku dah sakit pinggang dah..lepas tu aku tukar tempat duduk dekat linot, coz kusi sebelah dia ada 2 kosong..so, Ai (dia mengandung 2 bln time tu) dapat duduk ngan selesa sikit...cayalah Ai...ko dapat bertahan duduk selama 11 jam...lepas aku tukar tempat, apa lagi riuh la aku dgn linot meyembang...lepas tu lelap..bila jaga balik, makanan yg kami order online sampai..nasi lemak PAk Nasser..tapi aku tak selera nak makan..coz teringatkan anak aku tertiba..aku kasik je pada Ai..dia bkn main selera lagik...lepas tu aku tido sekali lagi...mcm tu lah keadaan kami sementara kami nak sampai...

Kami sampai airport ChC dalam kul 2.15 Pm (jam malaysia pukul 9.15am)...masa turun tu, anjing punye besar, dtg hidu kitorang...itu cara imigresen diorang utk check kami samada ada bwk brg terlarang atau tidak..... Lepas imi sana check passport n barang2, baru kami dapat amik bag n terus pg ke Tempat menunggu. Oh ya...kawan kitorang, TAsya n Mofu dah sampai ke NZ awal 3 hari dari kami..So, kami tunggu diorang dtg jemput kami...

** AKu terambil pic ni..lepas tu imi ni ckp, jgn amik coz dia pening dgn
cahaya lampu..

Dalam Kul 3.00pm (jam NZ), baru diorang sampai n terus pg ke Kiwi House...cuaca kat sana boleh tahan sejuk... Gegel aku wehhh..

**kami di depan kiwi House...

Dalam pukul 4.45pm kami keluar utk pegi Pak N Save..Pasaraya yang ada jual barang2 makanan asia..dalam 20 minit kami dah sampai...Kentang, kobis, carrot n sayuran2 segar sgt..lepas tu murah2 lak tu..kami ada beli buah kiwi..kebetulan time kami pegi, diorang ada buat promosi..harga buah kiwi sekilo $0.99...kalo convert duit kita baru rm2.50-+...pastu kami beli telur, mayonis, n beberapa brg lain lagi....Beras, sardin, garam, bihun n perencah kitorang dah bwk dari malaysia..nak jimat belanja..hahahahh..dalam pukul 6.00pm kami bertolak balik ke Kiwi House n bersiap sedia masak utk makan malam...Oh ya..NZ pukul 5.00pm mcm tu dah gelap...

***Pasaraya Pak n Save


So, menu kami malam tu sup sayur yang di masak oleh mofu..aku goreng telur je..coz mak aku dah bekal kan kitorang ikan bilis masak sambal..Then member2 lain buat air nescafe..ada yg minum susu segar..aku plak masak nasi punya la susah guna periuk yang tinggi..nasib baik masak jugak..tapi tu la..hampir2 hangit..hahaha..tapi member2 tak kisah..belasah sajorrkk..lepas makan, terus masuk bilik utk mandi n semayang..pastu tido...

** menu first day makan malam kami


Dalam kul 10.00pm (Jam malaysia baru pukul 6 mcm tu la) , aku terbangun...member2 lain belum tido lagi..tergerak hati utk kuar utk tgk keadaan bandar Chc time memalam..hahaha..semua lak tu kuar...tapi yang sedih CHC time memalam mcm pekan mati..Maybe gempa bumi kot...sunyi je..last2 kami balik ke hostel...lepas tu..dengar kisah tasya n mofu semasa diorang sampai sini...kelakar...sembang punye sembang tak sedar dah pukul 2.00am...so, ape lagi...terus tarik selimut n ZZZZzzzzzzz....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...